توضیحات کامل :

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خود دلسوزی (شفقت ورزی) در 16 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

ویژگی های فایل

- 16 صفحه فارسی شامل مبانی نظری، پیشینه تحقیق و منابع (داخلی و خارجی)

- در قالب فایل ورد قابل ویرایش با استاندارد آکادمیک

- منبع نویسی شده به شیوه APA

- منابع بخش مبانی از 2013 به قبل و بخش پیشینه از 1395 به قبل

 

فهرست مطالب

مقدمه
خود-دلسوزی
مهربانی با خود
انسانیت مشترک
ذهن آگاهی
توجه آگاهی  چیست؟
پیشینه پژوهش
منابع

 

بخشی از متن

تعاریف و مبانی

به اﻋﺘﻘﺎد ﻧﻒ (2013) ﺳﺎزه ﺧﻮد دﻟﺴﻮزي ﻧﻤﺎﻳﺎﻧﮕﺮ ﮔﺮﻣﻲ و ﭘﺬﻳﺮش ﺟﻨﺒﻪ ﻫﺎﻳﻲ از ﺧﻮد و زﻧﺪﮔﻲ اﺳﺖ ﻛﻪ ﺧﻮﺷﺎﻳﻨﺪ ﺑﻮده و ﺷﺎﻣﻞ ﺳﻪ ﻋﻨﺼﺮ اﺻﻠﻲ ﻣﻲﺑﺎﺷﺪ. اول، ﻫﺮ زﻣﺎن ﻛﻪ ﻓﺮد ﻣﺘﻮﺟﻪ ﻧﺎﻛﺎرآﻣﺪي ﺧﻮد ﻣﻲﺷﻮد و از آن رﻧﺞ ﻣﻲﺑﺮد، ﻣﻮﺟﻮدﻳﺖ (ﺑﻮدن) ﺧﻮد را دوﺳﺖ دارد و آن را درك ﻣﻲﻛﻨﺪ. دوم، ﺣﺴﻲ اﺳﺖ از وﻳﮋﮔﻲ ﻣﺸﺘﺮك اﻧﺴﺎﻧﻲ، و ﺗﺸﺨﻴﺺ اﻳﻦ اﻣﺮ ﻛﻪ درد و ﺷﻜﺴﺖ ﺟﻨﺒﻪﻫﺎي ﻏﻴﺮﻗﺎﺑﻞ اﺟﺘﻨﺎب ﻣﺸﺘﺮك در ﺗﺠﺮﺑﺔ ﻫﻤﺔ اﻧﺴﺎنﻫﺎﺳﺖ. ﻧﻬﺎﻳﺘﺎً، ﺧﻮد- دﻟﺴﻮزي ﻣﻌﺮف آﮔﺎﻫﻲ ﻣﺘﻌﺎدل ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻫﻴﺠﺎﻧﺎت ﺧﻮد اﺳﺖ و اﻳﻦ ﺷﺎﻣﻞ ﺗﻮاﻧﺎﻳﻲ ﻣﻮاﺟﻬﻪ ﺑﺎ اﻓﻜﺎر و اﺣﺴﺎﺳﺎت رﻧﺞآور (ﺑﻪ ﺟﺎي اﺟﺘﻨﺎب از آﻧ ﻬﺎ) ﺑﺪون ﺑﺰرگﻧﻤﺎﻳﻲ و ﻳﺎ اﺣﺴﺎس ﻏﻢ و ﺗﺄﺳﻒ ﺑﺮاي ﺧﻮد ﻣﻲﺷﻮد (ﻧﻒ، رود و ﻛﻴﺮك ﭘﺎﺗﺮﻳﻚ، 2007).

پیشینه تحقیقات

برقی ایرانی و همکاران (1395) در پزوهش خود تحت عنوان اثربخشی درمان شناختی مبتنی بر ذهن شفقت ورز بر تعدیل روان سازه هاي ناسازگار و کاهش عواطف منفی دانشآموزان مبتلا به اختلال ریاضی به این نتیجه دست پیدا کردند درمان شناختی مبتنی بر ذهن شفقت ورز، بر روان سازه هاي ناسازگار و عواطف منفی دانشآموزان دختر مبتلا به اختلال ریاضی موثر است.
ﺗﺎدﻳﻮس، ﭘﻴﺲ، ﻧﮕﻲ، آدام، ﻛﻮل و ﻫﻤﻜﺎران (2009) ﻧﻴﺰ در ﻣﻄﺎﻟﻌﻪاي ﺗﺄﺛﻴﺮ دﻟﺴﻮزي را ﺑﺮ ﭘﺎﺳﺦﻫﺎي رﻓﺘﺎري و ﻋﺼﺒﻲ- درونرﻳﺰ در ﺑﺮاﺑﺮ اﺳﺘﺮس رواﻧﻲ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻧﺸﺎن دادﻧﺪ.